توصیه های تکمیلی در روزه داری

توصیه های تکمیلی در روزه داری

در طول ماه مبارک رمضان رژیم غذایی نباید با حالت عادی خیلی تفاوت کند و باید در حد امکان ساده باشد.رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که وزن ثابت بماند ؛ نه کاهش یابد و نه افزایش.با این حال برای افرادی که اضافه وزن دارند، ماه رمضان فرصت مناسبی برای تعدیل وزن محسوب می شود.

به دلیل طولانی بودن ساعات روزه داری و نسبتا کوتاه بودن زمان مصرف غذا در طول شبانه روز، لازم است که برای وعده سحرو افطار به آسان هضم و یا کند هضم بودن غذا دقت شود.استفاده از غذاهای سهل الهضم در افطار توصیه می شود.

مرکز درمان در منزل امداد

غذاهای سهل الهضم مانند:حلیم بدون روغن، پوره سیب زمینی، انواع خورشت یا خوراک کم چرب(خوراک مرغ،مرغ،سبزیجات آب پزو…)، خوراک گوشت کم چرب، ماهی که داخل فر به صورت کبابی تهیه شده باشد، تخم مرغ آب پز، فرنی

پیشنهاد می شود حتی المقدور از غذاهای آب پز یا بخار پز استفاده شود.

سعی کنید غذا کم نمک آماده شود.

غذاهای حاوی فیبر شامل انواع میوه وسبزی، نان های سبوس دار وتیره، غلات ودانه ها، نخود سبز وپخته، کدومسمایی، بلغور، اسفناج وسایر گیاهان مانند چغندر، میوه های با پوست، میوه های خشک

رژیم غذایی باید به نسبت مناسبی از همه ی گروه های میوه، سبزی، گوشت، مرغ، ماهی، نان وغلات و لبنیات داشته باشد. غذاهای سرخ کردنی برای سلامتی مضر است و بهتر است مصرف آن ها محدودشود.

مرکز آموزش های مهارتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

ماه مبارک رمضان که ماه اطاعت از خدا و مقاومت در برابر وسوسه های شیطانی است، این فرصت را در اخنیار افراد سیگاری قرار می دهد که مقدمه را برای ترک سیگار فراهم آورند.

امید است با رعایت تغذیه صحیح در این ایام پربرکت و پر فیض، ضمن حفظ سلامت تن با پیروی از احکام خداوند متعال و انجام عبادات و مناجات در این ماه بتوانیم روح و روان خود را صیقل دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

جستجو

+