پیام های اساسی برای حفظ سلامت سالمندان

پیام های اساسی برای حفظ سلامت سالمندان

  1. زندگی فعال باید حفظ شود، از خوابیدن و استراحت زیاد اجتناب کنید.
  2. قدم زدن بهترین نوع ورزش است. در صورت محدودیت حرکت در مورد انجام حرکات ورزشی مناسب با شرایط خود با پزشک خود مشورت کنید.
  3. بهداشت فردی بسیار مهم است. استفاده منظم از حمام مهم است. به خاطر بسپارید که پوست در سنین بالا خشک میشود بنابراین از استفاده زیاد از صابون بپرهیزید.مرکز درمان در منزل امداد
  4. خواب خوب در شب بدون استفاده از داروهای خواب آوراهمیت دارد. داشتن یک برنامه روزانه فعال،خواب خوب شب را تضمین می کند.
  5. اجابت مزاج منظم درسنین بالا اهمیت دارد، زیرا سالمندان معمولابه یبوست مبتلا می شوند. مصرف کافی مایعات و میوه هایی مانند: گلابی رسیده، آلو و آلوزرد، انجام ورزش، در نظر گرفتن زمان منظم برای رفتن به توالت تا حد زیادی یبوست را کاهش می دهد.
  6. توصیه می گردد سالمندان حتی اگر تشنه نباشند آب، مایعات و آبمیوه به مقدار مکرر بنوشند. استفاده از مایعات موجب زیادی ادرار شده و از ابتلا به عفونت های ادراری که در این سنین بسیار اتفاق می افتد جلوگیری می نماید.
  7. آب و هوای زیاد سرد و زیاد گرم مناسب سالمندان نیست.
  8. برخاستن ناگهانی از خواب و یا از حالت نشسته به حالت ایستاده ممکن است موجب عدم تعادل شما شود، بنابراین از انجام حرکات سریع بپرهیزید.
  9. همیشه به خاطر داشته باشید که فرش و موکت و سایر زیر اندازها می توانند بر روی کف زمین بلغزد و باعث سرخوردن و افتادن شما شوند.
  10. هنگام راه رفتن روی سطوح خیس و لغزنده مانند کف حمام باید بسیار مواظب باشید.
  11. از مصرف داروهای غیر معمول بپرهیزید.
  12. داروهایتان را مطابق با دستور پزشک مصرف کنید و از تغییر خودسرانه در میزان و زمان مصرف دارو بپرهیزید.مرکز آموزش های مهارتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

جستجو

+