فواید آب هویج و اثرآن بر جسم و بدن

فواید آب هویج و اثرآن بر جسم و بدن

آب هویج سرشار از ویتامین A هست

آب هویج به داشتن مقادیر بالای ویتامین A معروف است که برای بینایی، پوست و سیستم دفاعی بدن بسیار مفید میباشد. علاوه بر ویتامین A آب هویج دارای ویتامین های C,D,E و K میباشد.

آب هویج پر از آنتی اکسیدان است

آب هویج آنتی اکسیدانی به نام “کاروتنویدز” دارد که همچنین باعث رنگ نارنجی آن میشود.

آب هویج یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است

بتاکاروتن هایی که در آب هویج وجود دارد پس از اینکه مصرف میشود به صورت خودکار در بدن تبدیل به ویتامین A میشود که برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. این خاصیت آب هویج در مبارزه با انواع بیماری ها، ویروس ها و عفونت ها بسیار موثر است.

مرکز درمان در منزل امداد

آب هویج برای قلب

آب هویج باعث کاهش کلسترول میشود و بدن را قادر میسازد تا چربی ها را راحت تر هضم کند. خواصی که آب هویج دارد برای مقابله با بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است.

آب هویچ برای پوست

بتاکاروتن موجود در آب هویج میتواند در برابر اشعه های مضر خورشید مقاومت کند. (البته نمیتواند جایگزین کرم های ضد آفتاب شود) و به علاوه در افزایش سرعت بهبود زخم هایی که ممکن است در ناحیه صورت بوجود آید بسیار موثر است.

آب هویج برای استخوان ها

ویتامین k و پتاسیم موجود در آب هویج برای استخوان ها بسیار مفید است و به افزایش ساخت پروتئین در بدن کمک شایانی میکند.

آب هویج خواص ضد پیری دارد

یکی دیگر از خواص بتاکاروتن موجود در آب هویج خاصیت ضد پیری آن است. در واقع این آنتی اکسیدان ها باعث جلوگیری از آسیب وارد شدن به سلول ها میشوند. پس از امروز به جای استفاده از کرم های گوناگون برای جلوگیری از پیر شدن سعی کنید از هویج بیشتر استفاده کنید.

خواص آب هویج برای کبد

میزان بالای ویتامین A در آب هویج کمک زیادی به کبد در دفع سموم از بدن دارد و مقادیر چربی های مضر در بدن را میکاهد.

آب هویج از سکته جلوگیری میکند

برا اساس یک تحقیق علمی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، افرادی که در هفته بیش از 5 هویج مصرف میکنند نسبت به افرادی که یک هویج در هفته مصرف میکنند یا آن هایی که اصلا هویج نمیخورند احتمال کمتری دارد که دچار سکته شوند.

هویج برای دندان

هویج میتواند جایگزین مسواک شود! شاید تعجب کنید اما حقیقت دارد، زمانی که هویج میخورید به دلیل بافتی که در آن وجود دارد باعث تمیز شدن دندان های شما میشود و همچنین با باکتری ها و میکروب های موجود در دهان میتواند مبارزه کند.

مرکز آموزش های مهارتی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *

جستجو

+