مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد از سال 1396 به همت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را در جهت رفع نیازهای پیشگیری، تشخیصی، درمانی و توابخشی بیماران در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز درمانی آغاز کرد. این مرکز دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد و خدمات خود را به صورت شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل، توسط کادر مجرب به هم شهریان تهرانی ارائه می دهد.

ما در مجموعه مرکز درمان در منزل امداد چه خدماتی ارائه می دهیم؟

  • ویزیت پزشک عمومی درمنزل
  • ویزیت متخصص و فوق تخصص در منزل (ویزیت تخصصی و فوق تخصصی طب سالمندی، اورولوژی، نورولوژی، نفرولوژی، داخلی، گوارش، ریه، قلب، ارتوپدی، روانپزشکی، گوش و حلق وبینی، طب ورزشی، عفونی و…)
  • سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی توسط پزشک متخصص در منزل
  • خدمات نمونه گیری و آزمایشگاهی در منزل
  • رادیولوژی در منزل
  • درمان دردهای مفصلی و آرتروز در منزل توسط متخصص طب ورزشی PRP- طب سوزنی، تزریق درمفصل،
  • ارزیابی جامع سالمند در منزل توسط متخصص طب سالمندی
  • خدمات پرستاری در منزل (سونداژ، لوله معده، پانسمان انواع زخم با روش های نوین، نوارقلب، تزریقات، ساکشن وکنترل علائم حیاتی، چک قندخون و…)
  • ICU در منزل (مراقبت پرستاری تخصصی در منزل)
  • خدمات توان‌بخشی در منزل (کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی)
  • فروش و اجاره تجهیزات پزشکی
  • تست کرونا در منزل
  • اعزام آمبولانس
  • ویزیت دوره‌ای ارگان‌ها و کارکنان ادارات

و…

بحران کرونا در کشور و جهان

با توجه به شیوع بیمارهای واگیردار با عاملیت باکتریایی و ویروسی و افزایش نرخ میان‌سالان و کهن‌سالان در کشور، بسیاری از افراد خصوصاً بازنشستگان و سالمندان نیاز مبرم به خدمات بیمارستانی در منزل پیش‌بینی می‌شود.

با شیوع گسترده ویروس کرونا نیاز مردم به خدمات تشخیصی و درمانی افزایش چشمگیری پیداکرده است. از یک‌سو به دلیل افزایش خطر ابتلا در مراجعه حضوری، توصیه به پرهیز از مراجعه حضوری به مراکز درمانی می‌شود؛ از سوی دیگر به دلیل اشباع تخت‌های بیمارستانی در بسیاری از موارد ابتلا قطعی و درصورتی‌که بیمار دچار شرایط مخاطره‌آمیز حیات نباشد، توصیه به قرنطینه خانگی و ادامه درمان در منزل صورت می‌گیرد. با توجه به این شرایط نیاز به بهره‌مندی از خدمات در منزل به میزان چشمگیری افزایش‌یافته است.

به این منظور مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد در قالب یک حرکت جهادی اقدام به تدوین یک پکیج کامل تحت عنوان “طرح درمان در منزل”برای ارائه خدمات پزشکی نموده است. این پکیج شامل خدمات تشخیصی و درمانی ویژه بیماران کرونایی، اجاره تجهیزات ویژه بیماران کرونایی، خدمات تشخیصی و درمانی بیماران غیر کرونایی و مشاوره تلفنی هست که به‌منظور پیشگیری از ابتلا و گسترش بیماری در مراجعات حضوری به مراکز درمانی تهیه و تدوین‌شده است.

خدمات مرکز امداد در تشخیص و درمان بیماران کرونایی در منزل (طرح درمان در منزل برای بیماران کرونایی)

مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد با در نظر گرفتن طرح درمان در منزل، ویژه بیماران کرونایی کلیه خدمات تشخیصی درمانی و حمایتی در منزل را که به شرح زیر می‌باشد برای هم شهریان تهرانی در مناطق 22 گانه تهران ارائه می‌دهد:

خدمات تشخیصی:

در گام اول برای تشخیص کرونا با مرکز امداد به شماره 72103 تماس بگیرید. اپراتور با گرفتن شرح‌حال مختصر، اطلاعات هویتی، آدرس و شماره تلفن، پزشک مناسب برای ویزیت شما ازجمله پزشک عمومی، پزشک متخصص ریه، عفونی و… را هماهنگ و ساعت ویزیت به اطلاع شما رسانده می‌شود.

پزشک ضمن رعایت اصول حفاظت شخصی ازجمله داشتن ماسک و دستکش در منزل حضور می‌یابد. به منظوره قطع زنجیره انتقال کرونا، بیمار و کلیه اعضای خانواده در زمان ویزیت پزشک باید ماسک داشته باشند و محیط، تهویه مناسبی داشته باشد. پزشک ضمن ویزیت و ارزیابی بیمار، آزمایش‌های اولیه را که برای تشخیص ابتدایی بیماری ضروری است درخواست می‌دهد. در صورت تمایل بیمار، تست اختصاصی کرونا نیز درخواست می‌شود.

ضمن هماهنگی مجدد با واحد پیام مرکز امداد (72103) نمونه‌گیری بیمار در منزل انجام می‌شود. نمونه‌ها در مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور بررسی و نتایج آزمایش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و برای بیمار و پزشک معالج ارسال می‌شود.

به‌منظور رفاه حال بیماران تست اختصاصی کرونا در منزل توسط کارکنان مرکز انجام و نتایج در کمتر از 24 ساعت با دقت بالا آماده می‌شود.

تست کرونا در منزلخدمات درمانی:

پس از ویزیت پزشک و در صورت نیاز، مشاهده نتایج آزمایش‌ها، پزشک داروهای موردنیاز برای بیمار تجویز می‌شود.

درصورتی‌که بیمار به خدمات پرستاری ازجمله تزریقات و…نیاز داشته باشد، ضمن تماس با مرکز امداد به شماره 72103 این خدمات در منزل بیمار ارائه می‌شود.

با این شرایط بیمار می‌تواند کلیه خدمات تشخیصی و درمانی را در قرنطینه خانگی و بدون نیاز به خروج از منزل و در کوتاه‌ترین زمان دریافت نمایند.

اجاره تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران کرونایی

 بیماران کرونایی به دلیل درگیری ریوی و بروز مشکلات تنفسی، ممکن است به دستور پزشک به تجهیزات پزشکی ازجمله ونتیلاتور، اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن نیاز داشته باشند.

بیماران مبتلابه کرونا که مراحل درمان خود را در منزل و در قرنطینه خانگی سپری می‌کنند در صورت نیاز به هرگونه تجهیزات پزشکی می‌توانند با مرکز خدمات تخصصی درمان در منزل امداد تماس گرفته و تجهیزات موردنیاز را در منزل دریافت نمایند.

طرح درمان در منزل ویژه بیماران غیر کرونایی

یکی از مناطق پرخطر برای ابتلا به بیماری کرونا بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌باشند. به این دلیل بیماران زیادی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نموده‌اند و مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا نمی‌باشند تمایلی به حضور در مراکز درمانی ندارند و ترجیح می‌دهند خدمات موردنیاز خود را با خیالی آسوده در منزل دریافت نمایند.

به این منظور مرکز درمان در منزل امداد با در نظر گرفتن پکیج کامل خدمات (که در ابتدای مطالب در قالب خدمات مرکز آورده شد) پاسخگوی کلیه نیازهای پزشکی، درمانی و توان‌بخشی و… شما هم شهریان تهرانی می‌باشد.

خدمات مشاوره تلفنی در منزل

 یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مراجعات بیمارستانی در روزهای کرونایی، بهره‌مندی از مشاوره تلفنی می‌باشد. مرکز درمان در منزل امداد برای کامل کردن پکیج کرونایی خود، خدمات مشاوره تلفنی برای شما هم‌وطنان عزیز در هر جای ایران را به خدمات خود افزوده است.

بسیاری از نیازهای پزشکی بیماران با ارائه یک مشاوره تلفنی باکیفیت برطرف شده و به‌این‌ترتیب نیاز به مراجعه حضوری به مراکز درمانی کاهش می‌یابد.

برای بهره‌مندی از مشاوره پزشکی توسط بهترین متخصصین حوزه‌های مختلف پزشکی با کمترین هزینه با شماره 72103 تماس حاصل فرمایید و ضمن دادن شرح‌حال به اپراتور مرکز، راهنمایی لازم برای دریافت خدمات مشاوره‌ای را دریافت نمایید.